شما اینجا هستید : خانه  »  50 Cent50Cent   »   بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent – کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent – کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent با نام اصلی Aka curtis Jackson کرتیس جیمز جکسون سوم همراه با آلبوم ها و عکس های جذاب 50Cent همراه با زندگینامه شخصی

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent - کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent

فیفتی سنت در امریکن میوزیک آواردز در سال ۲۰۰۹

فیفتی سنت در امریکن میوزیک آواردز در سال ۲۰۰۹

 

شرح زندگی و اطلاعات اصلی 50Cent :

Cent با نام اصلی Aka curtis Jackson کرتیس جیمز جکسون سوم درششم جولای 1976 در محله جامائیکاییهای نیویورک به دنیا آمد. مادرش یک فروشنده مواد مخدر بود و وقتی که او به دنیا آمد فقط 15 سال داشت. او وقتی که فقط 8 سالش بود، توسط افراد ناشناس کشته شد. پدر او نیز قبلا از خانه رفته بود. پس سرپرستی او را به پدر بزرگ و مادر بزرگش دادند. ولی او در سن 12 سالگی، در خیابانها شروع به فروشندگی مواد مخدر کرده بود… ولی او همیشه به Hip hop علاقه داشت و این علاقه باعث شد که یکی از دوستانش او را به Jam Master Jay از گروه Run DMC معرفی کند. او مرسدس بنز 400SE خود را که از فروش مواد مخدر خریده بود فروخت و خرج کرد تا بتواند وارد دنیای رپ شود. در سال 1999 به Columbia Records معرفی شد و آلبوم The power of dollar را ساخت.

شرح چگونه ملقب گشتن به 50cent :

50Centلقب يك دزد و مواد فروش آمريكايي بود كه اسمش Kelvin Martinبود و كرتيس هم از زمان نوجواني كلوين رو به عنوان الگوي خودش قرار داده بود و خيلي قبل از اينكه رپر بشه براي خودش لقب 50Centرو انتخاب كرد .

سبک‌های فیفتی سنت :

هیپ هاپ، رپ گانگستری

مجروح شدن وی توسط 9 گلوله :

در یکی از شبهای ماه آوریل در سال 2000، وقتی که 50 میخواست از خانه مادر بزرگش خارج شود، توسط شخص نا معلومی 9 گلوله به طرف او شلیک شد. او خودش در این باره میگوید : هر چیزی که انجام شود، به خود آدم بر می گردد. من در جوانی به مردم شلیک کردم و الان هم به من شلیک شد. به همین خاطر، الان 50 همیشه وقتی می خواهد خانه را ترک کند، یک جلیقه ضد گلوله می پوشد.

بازگشت دوباره :

او در سال 2002 آلبوم Guess who’s back را بیرون داد و او واقعا برگشته بود، به همراه گروهش G-unit که در آن زمان تشکیل شده بود ار 50, Lloyd banks, Tony yayo که پس از مدتی به علت زندانی شدن Tony Yayo ، Young Buck جانشین او شد.

فیفتی، یانگ باک، لوید بنکس و الیویا در تایلند

فیفتی، یانگ باک، لوید بنکس و الیویا در تایلند

همکاریهای مشترک:

جی-یونیت، گیم، دکتر دره، امینم،شا مانی اکس ال، لوید بنکس، تونی یه یو

پیشینه موسیقی:

آینده خود 50cent است .به وسیله امینم شخصی که رپ را مورد توجه دکتر دِر قرارداد شنیده شد.امینم تلاش میکرد که به رادیوی هیپ هاپ این پیام را بفرستدکه 50 cent همان مورد علاقه اش میباشد.آنها به این نتیجه رسیدند که با50cent روی یک آلبوم قرار داد بسته وبا هم کارکنند.قبل از شروع تولیداولین آلبومش با امینم و در،جکسون به سرعت کاست دیگری را به عنوان “نه بخشش،نه ترس” منتشر کرد.برخی از ترانه ها در آلبوم همانند وانکستا تنها به خاطر جارول به وجود آمده بودند.با موفقیت آهنگ از نظر مالی ،ویدیوی 8 مایل به طور سریع وارد چرخش سنگین از mtv،Bet،muchmusic و ایستگاههای رادیویی در سرار کشور شد.

آلبوم های کرتیس جیمز جکسون:

۲۰۰۳: ‘Get Rich or Die Tryin
۲۰۰۵: The Massacre
۲۰۰۷: Curtis
۲۰۰۹: Before I Self Destruct
۲۰۱۲: پنجمین آلبوم استودیویی
۲۰۱۲: ششمین آلبوم استودیویی
Black Magic (منتشر خواهد شد)
Before I Self Destruct II (منتشر خواهد شد)

جارول و جید بریمور

جارول و جید بریمور

موانع:

دراولین هفته انتشار ،اصلی ترین کار 50cent با نام ((پولدار شو یا در راهش بمیر))فروش حدود 872000 نسخه داشت.آلبوم در هفته اول نوید طلا و در هفته های بعد نوید پلاتین را میداد.و در هفته اول فروش رکورد را در عصر صداشکست.در 12 آوریل سال 2004 “پولدار شو یا در راهش بمیر” با ششتا پلاتینتوسط RIAA تصدیق شده بود.در سوم مارس 2005 جکسون آلبوم قتل عام را منتشرنمودنام اصلی آن “روز قتل عام خیابان ولنتاین” بود اما وقتی آلبوم واردبازار شد تاریخ آن عقب برده شد.او با آلبوم خود با نام CANDY SHOP به هدفش رسید. و دومین آلبومش با نام”پولدار شو یا در راهش بمیر “interscope” به50cent شرکتی مختص به خودش بخشید.در سال 2003 g-unit رسما شروع به کارنمود. 50cent مدیرش را با نام شامانی اکس اِل به عنوان رئیس آنجا قرارداد.در سال 2003 شرکت با لیویه بنکس،تونی یایو و یانگ باک به عنوان اعضاءg-unit قرار داد امضا نمود.در سال 2004 خواننده اولیور یاودی حجاهوکید به شرکت پیوستند. گیم (game) به وسیله g-unit به عنوان معامله ای موفق بین50cent و دکتردِر شکل گرفته بود.اخیرا اسپایدر لاک،ماب دیپ میس،و ام،او،پی به g-unit ملحق شده اند.شایع شده بود که 50cent در حال مذاکره بالیلی جان،لیل اسکرپی،فری وی،پول وال،هجاجی،مایک ناکس است.در جولای 2006،50 cent برا ی منتشر کردن سومین آلبومش که با نام “بدون ثروت مردی” “notrich still lying” برنامه دارد.

فعاليت هاي غير موزیک 50Cent:

كرتيس کاری نبوده که انجام نداده باشه و ضمینه ای نبوده که در اون فعالیت نداشته باشه اون یه قرارداد 5 ساله با شرکت عظیم Reebokداره که تحت عنوان G-Unit Clothing Companyلباس تولید می کنه.در صنعت بازی هم 50 دست داشته

پیشه فیلمی:

50cent در فیلمی با نامget rich or die tryinکه تا حدودی در مورد زندگی خودش است به کارگردانی جیم شریدان و همراهی جوی بریانت و ترنس هوارد ظاهر شد.این فیلم 12 میلیون دلار در اولین هفته در آمریکا فروش داشت و در کل 30 میلیون دلار در تمام آمریکا فروش داشت. در ضمن در سال 2008 نیز او در یک فیلم نقشه یک مواد فروش دوره گرد را بازی کرده است.

 

عکس های 50Cent Aka curtis Jackson کرتیس جیمز جکسون :

 

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent - کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent - کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent - کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent - کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

بیوگرافی و زندگینامه کامل 50Cent - کاملترین بیوگرافی از خواننده فیفتی سنت

به این پست امتیاز دهید.

نظرات

  • نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده خواهند شد.
  • لطفا نظرات خود را بصورت فارسی تایپ کنید.
منتشر شده : 0 در حال بررسی : 0